Tucker Carlson Gets Job Offer with Higher Salary Than Fox News

Fox News boss Rupert Murdoch may have made a critical mistake firing star host Tucker Carlson.

Carlson already has a job offer from another network and he is being offered a big raise.

The owner of San Diego-based One America News (OAN) offered Carlson a job and said he wants to pay him $25 million per year to join its network.

“It would be great if we could get Tucker!” OAN CEO and founder Robert Herring said.

“I might give him around $25 million.

“And he would be well worth that!”

It is believed that Carlson’s contract at Fox was worth around $20 million per year.

But Carlson has a new website and based on what it says it appears he will do his own thing.

With YouTube and podcasts, Carlson could bring in even more as an independent reporter than OAN is willing to pay him.

As networks scramble to sign Carlson, many are asking why Rupert Murdoch personally ordered his firing.

Fox News has not explained the decision other than to issue a two-sentence statement thanking Carlson for his service.

But a man with close ties to the Murdoch empire is floating a more serious reason for Carlson’s dismissal in Vanity Fair.

As Slay News reported earlier, Fox sources are alleging that Rupert Murdoch is showing his age and his recent erratic decisions are due to his metal decline.

The 92-year-old billionaire just broke a two-week engagement to ex-fiancée Ann Lesley Smith.

Slay the latest News for free!

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

This came right after he shocked his wife, Jerry Hall, with a surprise divorce.

Vanity Fair’s Gabe Sherman writes that that weird decision to fire Carlson “is part of a string of erratic decisions he has made of late that raises questions about Murdoch’s leadership of his media empire.

“According to sources, executives at Fox are worried about Murdoch’s unsteady hand at the wheel of the company.

“’It’s like the King is senile but no one wants to say anything,’ the source said.

“According to two sources, Fox settled with Dominion moments before the trial was set to begin because Fox’s lawyers didn’t want Murdoch to testify in public,” Sherman writes.

“’They were hoping and praying to settle for months, but they didn’t want to pay up,’ the second source said.

“Once the trial began, the lawyers told Fox execs that Murdoch would be ‘disgraced on the stand, run out of the boardroom, and his testimony will expose him as a lunatic sliding into senility.’

“The person close to Murdoch disputed this. ‘Rupert was very well prepared to testify,’” Sherman writes.

READ MORE: Tucker Carlson Exposed WEF’s Agenda Days before Fox Firing

Share this:

Advertise with Slay News
join telegram


Who is the best president?

By completing this poll, you gain access to our free newsletter. Unsubscribe at any time.

By David Hawkins

David Hawkins is a writer who specializes in political commentary and world affairs. He's been writing professionally since 2014.

Notify of
Would love your thoughts, please comment.x